Program vrtca
Kurikulum za vrtce
Kurikulum za vrtce je osnovni dokument, ki ga je leta 1999 sprejel strokovni svet RS za splošno izobraževanje in je obvezujoč dokument za vse javne vrtce, ki izvajajo predšolsko vzgojo v Republiki Sloveniji. Opredeljuje cilje, načela, področja dejavnosti (jezik, narava, družba, matematika, gibanje, umetnost) ter ostale pomembne elemente v procesu predšolske dejavnosti. Središče dogajanja je otrok in njegove razvojne značilnosti, sposobnosti ter individualne posebnosti.
V našem vrtcu kurikulum dopolnjujemo in bogatimo z naslednjimi programi:
Zdravje v vrtcu
V šolskem letu 2024/25 se je naš vrtec ponovno vključil v program Zdravja v vrtcu, ki ga podpira Nacionalni inštitut za javno zdravje. Program deluje celostno in podpira aktivnosti za krepitev in ohranjanje zdravja otrok, njihovih staršev, zaposlenih v vrtcu, kakor tudi lokalne skupnosti.
Letošnja rdeča nit programa je: Jej zdravo, spoštuj hrano in varuj naravo.
V obdobju odraščanja je ustrezen način prehranjevanja ključnega pomena, saj telo hrano, ki jo zaužijemo, porabi tako za rast in razvoj kot tudi za vsakodnevne dejavnosti. V tem obdobju je zato izjemno pomembno, ne le, da otrok jé dovolj, ampak predvsem, da uživa kakovostno, raznoliko in zdravo hrano. Vse pogosteje pri tem izpostavljamo tudi trajnostno, lokalno pridelano hrano, ki je prijaznejša do okolja. Z vsebinami bomo spodbujali in motivirali otroke k zmanjševanju zavržene hrane in s tem negativnega vpliva na okolje.
V program Zdravja v vrtcu je vključenih 12 oddelkov našega vrtca.
Naši cilji so:
- vzgoja za vrednote – pomen vrednot (varovanje narave; pozitivni odnos do hrane; prijateljstvo, strpnost, spoštovanje),
- spodbujanje zdravega prehranjevanja,
- zavedanje vpliva našega prehranjevanja na podnebje in okolje,
- razvijanje pozitivnih navad, ki vplivajo na zdrav življenjski slog (vpliv pozitivnega vrtčevskega okolja na življenjski slog v družini),
- skrb za lastno zdravje.
Koordinatorica programa je vzgojiteljica Nataša Jerina.
Mali sonček
Je gibalni/športni program namenjen otrokom od drugega do šestega leta starosti. Njegov namen je obogatiti program na področju gibanja v vrtcu s sodobnimi gibalnimi/športnimi vsebinami.
Poudarek daje igri in vadbi, posamezne stopnje programa pa se med seboj dopolnjujejo, povezujejo in nadgrajujejo. Z gibanjem otrok zaznava in odkriva svoje telo, preizkuša, kaj telo zmore, doživlja veselje in ponos ob razvijajočih se sposobnostih in spretnostih ter gradi zaupanje vase.
Gibanje daje otroku občutek ugodja, varnosti, veselja, skratka dobrega počutja.
Gibanje za zdrave možgane
To je gibanje, ki v večji meri prispeva k aktivaciji nevronskih poti v celem telesu ter k uspešni integraciji primarnih refleksov.
Možgansko stimulativno gibanje in igra sta izrednega pomena za razvoj zdravih temeljev možganov.
Otrokovi možgani so najbolj stimulirani med prosto igro in gibanjem na neravnem terenu, ko so otroci zatopljeni v lastno aktivnost ter notranje motivirani za aktivnost in delujejo preko pozitivnega navdušenja do raziskovanja.
Zgodnje poučevanje tujega jezika v vrtcu
Projekt zgodnjega učenja tujega jezika v našem vrtcu poteka že vrsto let. Učenje (ali bolje rečeno poučevanje) tujega jezika pa ne poteka po tradicionalnih metodah, ki se jih marsikdo izmed staršev morda spomni iz svojih vrtčevskih ali šolskih časov.
Pri delu z otroki namreč sledimo smernicam metode CLIL (Content and Language Integrated Learning).
Gre za obliko dela, pri kateri se aktivnosti s področij Kurikula (jezik, gibanje, matematika, narava, družba in umetnost) prepletajo in izvajajo v tujem jeziku.